Горячие новости

Краткое объяснение терминов и сокращений, относящихся к канонам и молитвам

Все каноны в разделе изложены применительно к домашней молитве без священника, а поэтому не публикуется текст Евангелия и других молитв священника.

Слава — где написано «Слава», то нужно читать: слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

И ныне — где написано «И ныне», то нужно читать: и ныне и присно и во́ веки веко́м, аминь.

Поклон — всегда, когда в скобках указано «поклон», то полагаем на себя крестное знамение и совершаем наклонение головы до уровня пояса.

Тропарь — особая песнь, читаемая перед каноном, которая в кратких словах содержит или хвалу святому, или раскрывает величие и образ его духовного состояния, или сжатое описание его жития.

Кондак — читается по 6-й песне канона и содержит краткую похвалу святому или краткое повествование о священном событии праздника.

Икос — особое песнопение после кондака, кратко характеризующее праздник или святого.

Седален — читается по 3-й песне канона и содержит краткую похвалу святому или празднику.

Ирмос — в каждой песне канона первый стих, который поется особым напевом. По содержанию раскрывает различные моменты Ветхозаветной Церковной истории, а также умилительные прошения к Вседержителю и святым.

Запев — перед каждым стихом в песне канона краткое молитвенное обращение к тому святому, которому читается канон. Например: «Преподобне отче Сергие, моли Бога о нас». Где в канонах написано: «Запев», то нужно читать слова запева, помещенные после ирмоса первой песни.

Богородичен — в каждом каноне последний стих каждой песни канона посвящен Богородице. В некоторых канонах Спасителю тоже имеется «Богородичен».

Катавасия — в молебных канонах поется после каждой песни, как усиленная молитва-прошение к святому, которому читается канон.

Задостоиник — после 9-й песни канона молитва к Пресвятой Богородице с прошением принять наше духовное делание.

Начало и окончание чтения канонов и акафистов.

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды, с крестным знамением и поясными поклонами).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех. Да святится имя Твое. Да приидет царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 50.

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззакония моя аз знаю и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших, и лукавая пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твой. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Символ веры

Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И восшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящего, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Затем канон или акафист (или канон с акафистом, читается после 6-й песни канона).

По завершении чтения канона (акафиста) – молитва ко Господу Иисусу Христу или Божией Матери, святому – соответственно смыслу акафиста. Затем:

Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй (трижды).

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.

Если Кресту — силою Честнаго и Животворящего Креста

Если Ангелам — Честных Небесных Сил Бесплотных

Поминовение усопших

Скорбь и печаль приходят в дом усопшего. Смерть в православии — великое таинство, окончание земной жизни. Душа, покидая тело, отправляется в новое путешествие. Она проходит через 3 состояния — от утробы матери к земной жизни и загробному существованию.

Покаяние перед смертью, отпевание усопшего помогут душе очиститься от грехов. После смерти умершие также нуждаются в благотворении за их души. Молитвы за усопшего помогут не только его душе. Они принесут успокоение, мир в сердце близких и родственников. Существует специальная молитва — акафист за единоумершего(или единоумершую). Чтение его поможет обрести покой душе усопшего.

Молитвы за единоумершего — это молитвы только за одного человека. Священнослужители рекомендуют читать Псалтырь — он является словом Божьим. В то время как акафист — народное творчество. Родственники и близкие в домашних поминовениях опираются на свои ощущения во время молитвы. Акафист за единоумершую — это проникновенные слова, которые помогут утешить живых и примирят их с кончиной любимого человека.

Это интересно: Акафист святому славному Пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну: раскрываем суть

Когда правильно читать акафист в домашних условиях

Устав православной церкви обязует исполнять акафист в субботу пятой недели Великого Поста (другие торжественные песнопения во время Великого Поста запрещены). Иногда торжественные молебны поют на утрени или молебне в честь какого-то праздника. В остальных случаях пение торжественного гимна в честь Иисуса Христа, Богородицы, какого-то святого – дело верующего, других правил не существует.

Чтение акафиста – духовное напряжение, выдержать которое подвластно не каждому верующему. Для укрепления сил следует испросить благословение у духовника.

Молитва читается по особому порядку.

Прежде, чем приступить к гимну, следует прочесть следующие молитвы:

  1. «Во имя Отца и Сына, и Святаго Духа, Аминь».
  2. (Молитва мытаря из Евангелия от Луки). «Боже, милостив буди мне грешнему». (Поклон).
  3. (Предначинательная). «Господи Иисусе Христе, Сын Божий, молитв ради Пречистыя Твоей Матери, преподобных и богоносных отец наших и всех святых, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе Боже наш, слава Тебе».
  4. «Святому Духу».
  5. «Трисвятое». Произносится 3 раза, с крестным знамением, поясным поклоном.
  6. «Пресвятой Троице». («Господи, помилуй» читается 3 раза).
  7. «Отче наш».
  8. «Богородице Дево, радуйся».
  9. «Господи, помилуй» (12 раз).
  10. «Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему» (Поклон).
  11. Псалом 50.
  12. «Символ веры».

Начальные молитвы меняются от Пасхи до Вознесения, вместо обращения к Святому Духу читают: «Христос Воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав». (Повторяют 3 раза). От Вознесения до Троицы текст не читают.

После вступления начинается чтение гимна. Заканчивается молитва обращением к Пресвятой Богородице:

«Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем».

Затем следует:

  1. «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь».
  2. «Господи, помилуй» (3 раза).
  3. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».

Варианты, если обращение было к святому, Кресту Господню или ангелу:

  1. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист), поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  2. «Силою Честнаго и Животворящего Креста поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  3. «Честных небесных Сил Бесплотных, помилуй и спаси мя, грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. Аминь».

Завершается молебен крестным знамением и поясным поклоном.

Память: 20 декабря / 2 января

Праведный Иоанн родился в 1829
году в селе Сура Архангельской губернии в семье бедного
сельского дьячка. С юных лет пережив материальную нужду,
Иоанн стал чуток и сострадателен к чужим страданиям, без
колебаний раздавая нуждающимся все, что имел. В 1855
году Иоанн становится священником Кронштадтского
Андреевского собора, женясь на дочери протоиерея этого
собора Елизавете Несвитской. Муж и жена всю жизнь
прожили как брат с сестрой, храня телесную и душевную
чистоту.

Слава Кронштадтского молитвенника еще
при жизни была столь велика, что на исповедь в
Андреевский собор собирались ежедневно тысячи народа.
Толпы людей сопровождали доброго пастыря везде, где бы
он ни появлялся. В годы всеобщего духовного и
нравственного оскудения, происходившего в России в
предреволюционное смутное время, Иоанн Кронштадтский
явился непримиримым обличителем лжи «освободительного
движения», стал ярким примером несокрушимой веры в Бога,
надежды на Его милость к кающемуся человеку, любви к
своему страждущему народу.

Мудрый наставник и добрый пастырь,
сделавший много для укрепления веры, помощи людям,
умирения страны, спасения от надвигающейся смуты.
Податель многих исцелений и помощи в различных житейских
нуждах, болезнях, при одержимости пьянством. Покровитель
миссионеров и катехизаторов, ему возносят
молитвы о помощи детям в учебе. Чудеса,
совершенные Богом по молитвам св. Иоанна Кронштадтского,
изливались прежде и изливаются ныне нескончаемой рекой
на Русскую Землю.

Житие святого

Иоанн Кронштадтский родился в благообразной семье, где было много священников. Мальчик родился с очень слабым здоровьем, и родители боялись, что не успеют его покрестить. Именно по этой причине его крестили раньше 40-го дня и дали имя в честь Иоанна Рыльского. Будущий преподобный ещё в детстве видел Ангела, любил читать, но точные науки давались ему нелегко. Родители жили небогато, поэтому смогли отдать ребёнка на обучение в приходское училище, в котором Иоанн испытывал настоящие муки – учение ему непросто давалось, но однажды после молитвы его мысли стали ясными и Иоанн стал хорошо учиться.

В скором времени у него умер отец и ребёнку пришлось искать заработок для близких. Благодаря красивому почерку, его взяли писарем, и он сумел прокормить не только семью, но и себя. Иоанн Кронштадтский стал кандидатом богословия, а затем, спустя некоторое время, священником. Он вырос очень грамотным и образованным человеком, который занимался просветительской работой, так как в то время было много ложных учений о церкви и вольных трактовок учения Иисуса Христа.

В Кронштадте в те времена было много высланных из столицы людей – бродяг, пьяниц, развратников и преступников, которые не давали мирной жизни обычному населению. Именно их просвещением, помощью и занимался святой, который был женат, но хранил целомудрие ради Христа. Его супруга Елизавета помогала ему во многих делах, но в скором времени будущий святой обнаружил дар исцеления и проповеди – многие его слова сбывались. Иоанн быстро обрел популярность и даже при дворе его принимали и прислушивались к его советам. Именно по этой причине молитва Иоанну Кронштадтскому о помощи помогает многим людям, если она искренняя и сопровождается покаянием.

Тропарь и молитвы прав. Иоанну Кронштадтскому

Прав. Иоанн Кронштадтский

Тропарь Иоанну КронштадтскомуПравосла́вныя ве́ры побо́рниче,/ земли́ Росси́йския печа́льниче,/ па́стырем пра́вило и о́бразе ве́рным,/ покая́ния и жи́зни во Христе́ пропове́дниче,/ Боже́ственных Та́ин благогове́йный служи́телю/ и дерзнове́нный о лю́дех моли́твенниче,/ о́тче пра́ведный Иоа́нне,/ цели́телю и преди́вный чудотво́рче,/ гра́ду Кроншта́дту похвало́/ и Це́ркви на́шея украше́ние,/ моли́ всеблага́го Бо́га// умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

Молитва первая

О великий угодниче Христов, святый праведный отче Иоанне Кронштадтский, пастырю дивный, скорый помощниче и милостивый предстателю!

Вознося славословие Триединому Богу, ты молитвенно взывал еси:

Имя Тебе — Любовь: не отвергни мене заблуждающагося.

Имя Тебе — Сила: укрепи мене изнемогающаго и падающаго.

Имя Тебе — Свет: просвети душу мою, омраченную житейскими страстьми.

Имя Тебе —  Мир: умири мятущуюся душу мою. 

Имя Тебе — Милость: не престай миловати мя.

Ныне благодарная твоему предстательству всероссийская паства молится тебе:

Христоименитый и праведный угодниче Божий!

Любовию твоею озари нас, грешных и немощных, сподоби нас принести достойныя плоды покаяния и неосужденно причащатися Святых Христовых Таин. Силою твоею веру в нас укрепи, в молитве поддержи, недуги и болезни исцели, от напастей, врагов видимых и невидимых избави.

Светом лика твоего служителей и предстоятелей алтаря Христова на святыя подвиги пастырскаго делания подвигни, младенцем воспитание даруй, юность настави, старость поддержи, святыни храмов и святыя обители озари!

Умири, чудотворче и провидче преизряднейший, народы страны нашея, благодатию и даром Святаго Духа избави от междоусобныя брани, расточенныя собери, прельщенныя обрати и совокупи Святей Соборней и Апостольстей Церкви.

Милостию твоею супружества в мире и единомыслии соблюди, монашествующим в делех благих преспеяние и благословение даруй, малодушныя утеши, страждущих от духов нечистых свободи, в нуждах и обстояниих сущих помилуй и всех нас на путь спасения настави.

Во Христе живый, отче наш Иоанне, приведи нас к Невечернему Свету жизни вечныя, да сподобимся с тобою вечнаго блаженства, хваляще и превозносяще Бога во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О великий чудотворче и предивный угодниче Божий, богоносне отче Иоанне! Призри на нас и внемли благосердно молению нашему, яко великих дарований сподоби тя Господь, да ходатаем и присным молитвенником за нас будеши. Се бо страстьми греховными обуреваеми и злобою снедаеми, заповеди Божия пренебрегохом, покаяния сердечнаго и слез воздыхания не принесохом, сего ради многим скорбем и печалем достойни явихомся.

Ты же, отче праведне, велие дерзновение ко Господу и сострадание к ближним своим имея, умоли Всещедраго Владыку мира, да пробавит милость Свою на нас и потерпит неправдам нашим, не погубит нас грех ради наших, но время на покаяние милостивно нам дарует.

О святче Божий, помози нам веру православную непорочно соблюсти и заповеди Божий благочестно сохранити, да не обладает нами всякое беззаконие, ниже посрамится Правда Божия в неправдах наших, но да сподобимся достигнути кончины христианския, безболезненныя, непостыдныя, мирныя и Тайн Божиих причастныя.

Еще молим тя, отче праведне, о еже Церкви нашей Святей до скончания века утвержденней быти, отечеству же нашему мир и процветание в Правде Божией испроси и от всех зол сохрани, да тако народи наши, Богом храними, в единомыслии веры и во всяком благочестии и чистоте, в лепоте духовнаго братства, трезвении и согласии свидетельствуют: яко с нами Бог! В Немже живем, и движемся, и есмы, и пребудем во веки. Аминь.

Молитва третья

О, святый праведный отче Иоанне, Всероссийский светильниче и предивный чудотворче! Ты от младенческих лет Богом избран был еси и, духом пламенея, яко истинный пастырь, житием, словом, любовию, верою, чистотою людем послужил еси. Сего ради молим тя, праведный отче: моли Человеколюбца Бога Церковь святую миром и тишиною оградити, землю Российскую во благоденствии сохранити, пастыри благодати и истины преизобильно исполнити, власти умудрити, православное воинство  укрепити, немощныя исцелити, развращенныя исправити, юныя воспитати, старцы и вдовицы утешити и нам всем во Царствии Небеснем сподобитися со всеми святыми прославляти Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Детская молитва

Можно ли молиться сидя ребенку? Детская молитва считается самой искренней. Потому что дети невинны, наивны и доверяют Богу. Не зря же сам Господь сказал: будьте как дети.Для деток существуют послабления. В том числе и в молитвенном правиле. Самое главное — это не принуждать ребенка читать длинные и непонятные для него молитвы. Пусть малыш прочитает перед сном, например, «Отче наш» и поговорит с Богом своими словами. Это куда полезнее, нежели вычитывание правила с холодным сердцем, потому что мама так сказала, то есть по принципу «надо взрослым». А надо не взрослым, надо должно быть самому ребенку.

Благодарственные молитвы

Мы часто просим, не благодаря. О последнем нельзя забывать. Нам было бы неприятно выполнить чью-то просьбу, а в ответ не услышать спасибо. Почему же Бог должен нам что-то давать, зная нашу неблагодарность?

Можно ли молиться сидя, читать благодарственный акафист или возносить благодарственные молитвы? Вы устали? Плохо себя чувствуете? Болят ноги? Тогда сидите и не переживайте по этому поводу. Сели, взяли в руки акафист или молитвослов, и читаете спокойно, не торопясь, вдумчиво. Огромная польза для молящегося. И Богу радостно видеть такую искреннюю благодарность.

Икос 7

Нова беда и гнев Божий постиже нас, не восхотевших внимати богодухновенным твоим глаголом: держава бо царства нашего разрушися, и слугам сатаны во власть предадеся, иже честныя обители иноческие разориша, святыя храмы оскверниша, и вся благочестивыя люди люте озлобиша, и множество духовнаго и мирскаго чина мученической смерти предаша. Темже к тебе, отче Иоанне, в покаянии прибегаем и умильно взываем: умоли Владыку Христа, да преложит гнев Свой на милость и да услышит нас, взывающих ти сице: Радуйся, покаяния велегласный проповедниче: радуйся, грядущаго гнева Божия на люди согрешившия неложный провозвестниче. Радуйся, нечестия людскаго громогласный обличителю: радуйся, о исправлении тех ревностный рачителю. Радуйся, Царства Православно-Российскаго при животе твоем крепкий оплот бывый: радуйся, от крамол во дни оны тое сохранивый. Радуйся, Царей благочестивых присный любимче: радуйся, мудрый тех советниче и наставниче. Радуйся, о власти царстей, яко богоуставленной, многая словеса провещавый: радуйся, к послушанию и верности законной той власти люди тщаливо призывавый. Радуйся, молитвами твоими престолы Царей благочестивых ограждаяй: радуйся, суды правы в людех творити тех поучаяй.Радуйся, Иоанне, новый Российский светильниче, и теплый о нас к Богу молитвенниче.

Икос 7.

Нова знамения гнева Божия постигоша нас, зане не восхотехом вняти богодухновенным твоим глаголом: держава бо Российская падеся и лютым безбожником во власть предадеся, иже честныя обители иноческие разориша, святыя храмы оскверниша, и вся благочестивыя люди люте озлобиша, и множество духовнаго и мирскаго чина мученичестей смерти предаша. Темже из глубины души покаяние Господу приносим, и к твоей молитве прибегаем, да прощение грехов наших и милости Божией сподобимся. Тебе же, яко предстателю нашему, умильно глаголем:

Радуйся, покаяния велегласный проповедниче; радуйся, грядущаго гнева Божия на люди согрешившия неложный провозвестниче.

Радуйся, нечестия людскаго громогласный обличителю; радуйся, о исправлении тех ревностный рачителю.

Радуйся, царства Православно-Российскаго при животе твоем крепкий оплот бывый; радуйся, от крамол во дни оны тое сохранивый.

Радуйся, Государей благочестивых присный молитвенниче и споборниче; радуйся, мудрый тех наставниче и хранителю.

Радуйся, о власти царстей, яко богоуставленной, многая словеса провещавый; радуйся, к послушанию и верности законной власти той люди тщаливо приводивый.

Радуйся, молитвами твоими престолы царей благочестивых ограждаяй; радуйся, суды правы в людех творити тех поучаяй.

Радуйся, Иоанне, новый Российский светильниче и теплый о нас к Богу молитвенниче.

Святая Матрона Московская


Тропарь, глас 1-й

Православныя веры поборниче, земли Российския печальниче, пастырем правило и образе верным, покаяния и жизни во Христе проповедниче, Божественных Тайн благоговейный служителю и дерзновенный о людех молитвенниче, отче праведный Иоанне, целителю и предивный чудотворче, граду Кронштадту похвало и Церкви нашея украшение, моли Всеблагаго Бога умирити мир и спасти души наша.

Кондак, глас 3-й

Днесь пастырь Кронштадтский предстоит Престолу Божию и усердно молит о верных Христа Пастыреначальника, обетование давшаго: «Созижду Церковь Мою и врата адова не одолеют ей». Молитва

О, великий угодниче Христов, святый праведный отче Иоанне Кронштадтский, пастырю дивный, скорый помощниче и милостивый предстателю! Вознося славословие Триединому Богу, ты молитвенно взывал: «Имя Тебе – Любовь: не отвергни меня заблуждающагося; Имя Тебе – Сила: укрепи меня изнемогающаго и падающаго; Имя Тебе – Свет: просвети душу мою, омраченную житейскими страстями; Имя Тебе – Мир: умири мятущуюся душу мою. Имя Тебе – Милость: не переставай миловать меня.» Ныне благодарная твоему предстательству всероссийская паства молится тебе: Христоименитый и праведный угодниче Божий! Любовию твоею озари нас, грешных и немощных, сподоби нас принести достойные плоды покаяния и неосужденно причащатися Святых Христовых Таин; cилою твоею веру в нас укрепи, в молитве поддержи, недуги и болезни исцели, от напастей, врагов видимых и невидимых избави; cветом лика твоего служителей и предстоятелей Aлтаря Христова на святые подвиги пастырскаго делания подвигни, младенцам воспитание даруй, юность настави, старость поддержи, святыни храмов и святые обители озари; умири, чудотворче и провидче преизряднейший, народы страны нашея, благодатию и даром Святаго Духа избави от междоусобныя брани, расточенныя собери, прельщенныя обрати и совокупи Святей Соборной и Апостольской Церкви; Милостию твоею супружества в мире и единомыслии соблюди, монашествующим в делах благих преуспеяние и благословение даруй, малодушныя утеши, страждущих от духов нечистых свободи, в нуждах и обстояниях сущих помилуй и всех нас на путь спасения настави. Во Христе живый, отче наш Иоанне! Приведи нас к невечернему свету жизни вечныя, да сподобимся с тобою вечнаго блаженства, хваляще и превозносяще Бога во веки веков. Аминь.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Другие разделы:

  • Молитва святому праведному Иоанну Кронштадтскому
  • Молитва святому апостолу Андрею Первозванному
  • Молитва святому Князю Владимиру
  • Что значит «сильный» святой и есть ли «слабые» святые?

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют изъяснити
силу молитвы твоея, Иоанне предивне, егда три юноши,
дерзнувшия поглумитися о тебе и молитве твоей,
спасительне наказал еси. Узрев же я кающихся и слезно
молящихся, исцеление злохулителю от Бога испросил еси.
Тии же, познавше молитвы твоея силу чудодейственную и
любве твоея милосердие теплейшее, яко Божия провидца,
ублажиша тя похвалами таковыми:

Радуйся, благое икономство чина своего
богомудренно соблюдый.

Радуйся, данный тебе залог, Тело
Христово, цел и невредим до последняго твоего издыхания
сохранивый.

Радуйся, скрижали Богоначертанныя обою
Заветов достойне возвестивый.

Радуйся, Церковь Христову
благочестием пастыря добра прославивый.

Радуйся, истиннаго просвещения и
христианскаго благочестия ревностный насадителю.

Радуйся, кающихся грешников, сирых и убогих милостивый
покровителю.

Радуйся, мудрый путеводителю, стези
правды юным указуяй.

Радуйся, судие нелицеприятный,
зломудрствующия любовию наказуяй.

Радуйся, Иоанне, земли Российския
молитвенниче предивный.

Благотворительность

Духовные дары вдохновляли людей щедро жертвовать деньги. Батюшка ничего не оставлял себе — строил храмы, у себя на родине основал женский монастырь. Ежедневно он раздавал деньги нищим. Благодаря этому они могли купить себе еду и даже оплатить ночлег. Хотя своих денег у святого никогда не было, через него проходили очень большие суммы. Все эти средства он щедро жертвовал нуждающимся.

Посетителей было столько, что даже начались злоупотребления. Некоторые секретари брали деньги с тех, кто хотел попасть на прием к о. Иоанну. Сам же батюшка мало интересовался денежными делами, обращая все мысли к Богу. Вставал он до рассвета, затем проводил службу. Дальше начинались посещения тех, кто имел в этом нужду. Иногда не имел даже 4 часов на сон, до поздней ночи принимая исповедь.

Молитвы Иоанну Предтече (Крестителю)

К Иоанну Крестителю обращаются за помощью в исцелении от всякого недуга:

— от головной боли, — от бесплодия, — от пьянства и пагубных привычек, — для успокоения.

Молиться можно как за себя, так и за свои близких (за своих детей).

Молитва первая

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вoи Небесными,

молися ко Владыце за менe, недостойнаго, унылаго, немощнaго и печальнаго, во многия беды впaдшаго, утруждeннаго бурными пoмыслы ума моего.

Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имeяй конца греховному обычаю, пригвождeн бо есть ум мой земным вещeм.

Что сотворю? Не вем.

И к кому прибегну, да спасeна будет душа моя?

Токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех,

ибо ты сподобился еси коснутися верхy Царя Христа, взeмлющаго грехи мира, Агнца Божия.

Егoже моли за грешную мою душу, да понe отныне, в первыйнaдесять час, понесу тяготу благую и приму мзду с последними.

Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов!

Тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя, падшагося многими грехи.

Обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понeже обоегo начальник еси: крещением омывaяй прародительный грех, покаянием же очищaяй коегождо дело скверно.

Очисти мя, грехами осквернeннаго, и понyди внити, aможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное.

Молитва вторая

Святый Предтече и Крестителю Христов Иоанне!

Проповедник сый покаяния, кающихся не презри нас, но молися ко Владыце Христу за нас, недостойных рабов, унылых, немощных, во многия грехи впадших.

Смерти убо чаем, о гресех же наших николиже поболехом и о Царствии Небеснем не попекохомся:

но не презри нас, Крестителю Христов, честный Предтече, болий рожденных всех, постником и пустынником наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов.

Тя молим, к тебе прибегаем:

не отрини нас, просящих твоего заступления, обнови души наша покаянием, еже есть второе крещение:

твоим ходатайством пред Господем испроси нам очищение грехов.

Уста недостойная вопиют к тебе, и душа смиренная молится, сердце сокрушенное из глубины воздыхает:

простри пречистую твою десницу и защити нас от враг видимых и невидимых.

Ей, Господи Иисусе Христе!

Молитвами святаго Иоанна Крестителя Твоего, изряднее же Пречистыя Твоея Матери, Владычицы нашея Богородицы, спаси нас, грешных рабов Твоих, кающихся о гресех.

Ты бо еси Бог кающихся, и на Тя, Спасителя, возлагаем надежду, славяще Пресвятое Имя Твое, со Безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

Третья молитва

Крестителю Христов честный Предтече, крайний пророче, первый мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов!

Тя молю, и тебе прибегая не отрини мене от твоего заступления, не остави мя падшего многими грехи;

обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением;

очисти мя, грехи оскверненнаго, и понуди внити, иможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное.

Молитва Иоанну Предтече от тюрьмы

Предтече и крестителю Христов Иоанне, проповедниче покаяния!

Ты неповинне всажден был еси в темницу:

аз же, вверженный в злоключение сие, достойное по делом моим приемлю, яко преступник правды и закона.

Всели в мое сердце чувство покаяния о гресех моих!

Несть бо ни единыя злобы ни беззакония, ихже аз, окаянный, не содеях; престрашни греси мои.

Научи мя право глаголати о мне самом пред судиями.

Не преставаяй и в темнице обличати беззаконнаго Ирода, даруй ми, да наипаче зде обличает мене совесть моя,

да от обличении ея не возмогу на долзе времени утаити мое преступление.

Аще же осужден буду понести наказание, даруй ми быти терпеливу, якоже ты сам терпеливно несл еси усекновение главы твоея, желанное от Иродиады.

Ей, Крестителю Христов!

Простри ми, рабу твоему, руку, крестившую Христа Спасителя моего, да мя извлечеши из глубины погибели.

Ты еси больший всех в рожденных женами, ты еси первый по Богородице, праведник между человеки.

Сего ради прибегаю к тебе аз, имеяй потребу в велицем ходатае, яко велик есмь грешник.

Убо и да осенит мене, недостойнаго, благодать твоя, Предтече Господень.

Добавить комментарий